کد خبر: ۱۶۵۰۳۷
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۰ - ۱۴ شهريور ۱۴۰۳
  نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی: 

 آزادی بیان غربی‌ها ادعایی بیش نیست

 نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی گفت: آزادی بیان برای غربی‌ها یک شعار و ادعایی بیش نیست و چنانچه منافع خود و دیگر کشورها و ملیت‌های هم پیمان خود در خطر بیفتد و خدشه‌ای وارد شود، دست به برخوردهای خشن و تندی می‌زنند.

 ابراهیم عزیزی در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، بیان کرد: در نظام غرب اگر مسئله‌ای با منافعش همراهی نکند قطعاً برخورد می‌کند و نشان می‌دهد که این رفتارها منطبق بر اصول انسانی و کرامات انسانی نیست.

 وی افزود: این رفتارها برگرفته از منافع نظام سلطه است، از آنجایی که برای خودشان امنیت آور باشد، طور دیگری برخورد می‌کند و امنیت کشورها برای آنها ذره‌ای اهمیت ندارد.

 نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی گفت: طبیعی است که این رفتار، رفتار قابل‌پذیرشی از سوی سایر کشورها ازجمله ایران نیست، آنچه که مسلم است این است که آمریکایی‌ها باید این استانداردها و عملکردهای دوگانه خود را کنار بگذارد و تلاش کند تا صادقانه برخورد کند.

 عزیزی با اشاره به دستگیری مدیرعامل تلگرام در کشور فرانسه، خاطرنشان کرد: این واقعه نشان داد که آزادی بیان برای غربی‌ها یک شعار و ادعایی بیش نیست و چنانچه منافع خود و دیگر کشورها و ملیت‌های هم پیمان خود در خطر بیفتد و خدشه‌ای وارد شود، دست به برخوردهای خشن و تندی می‌زنند و چنانچه فرصتی برای دیگر کشوری پیش بیاید، حاضر نیستند فرصتی ایجاد کنند و امکانی را فراهم کنند.

 وی با بیان اینکه استانداردهای دوگانه غرب نشان از این دارد که هیچگاه نباید به غربی‌ها اعتماد کرد، مطرح کرد: چرا که غرب منفعت‌طلبی را پیشه گرفته و برای رسیدن به اهدافش هر اقدامی ولو غیرمنصفانه و خلاف قوانین بین‌المللی را انجام می‌دهد تا به منافع خودش دست یابد.

 نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در پایان تأکید کرد: استفاده از پیام‌رسان‌های داخلی فرصتی بسیار خوب است، البته باید تقویت شده و به روز باشد و بتواند نیاز جامعه هدف را با ایجاد تنوع و کارایی در حوزه اشتغال و اقتصاد و حوزه‌های دیگر فرهنگی، خانواده و... برطرف سازد و از نظر فنی نیز توسعه و حرفه‌ای باشد تا بتواند با پلتفرم‌های مشابه خارجی رقابت کرده و پاسخگوی نیازهای همه افراد در همه زمینه‌ها باشد.

انتهای خبر/224224 

نظرات بینندگان